Ro på - et mentalt frirum for børn

Styrk dit barns selvværd og indre ro med mindfulness

I en hektisk hverdag fyldt med til- og fravalg kan mange børn føle sig urolige, frustrerede, angste eller pressede. Med RO PÅ får dit barn et fritidstilbud, der giver dem et trygt og skærmfrit rum, hvor de - gennem leg - træner de dele af hjernen, som giver ro og balance.

Målet er at skabe et trygt og roligt rum med øvelser, der fremmer en god, indre balance.

I undervisningen er der fokus på meditation, hvor børnene ligger stille og slapper af, og forskellige øvelser og lege med fokus på opmærksomhed og sansning, hvor vi taler om det, vi mærker og lytter til hinanden.

Sammen med Mørdrup Kirkes præster, Kirstine Arendt og Ea Hvitnov, guider Mindfulness-mentor Linnéa Villen børnene igennem opmærksomhedsøvelser, meditation og fantasirejser, og der er også fortælling, lys-tænding og sang.

Vi har hold for 0.-3. klasse (kl. 16:00) og 4.- 6. klasse (kl.15:00). Det er små hold på max 8 børn. Mor eller far er velkomme til at tage en kop kaffe/te i kirkens foyer, hvis de har tid og lyst, mens børnene er i kirkerummet.

I vinteren 2024 mødes vi den 31. januar og den 21. februar.

Det er gratis at deltage, men man skal tilmelde sig hos Ea Hvitnov senest to dage før på eah@km.dk eller 6155 8566.