Frokostmøder

Frokostmøderne finder sted fra kl. 10-12 og består som regel af et foredrag efterfulgt af en let frokost med kaffe/te. Pris 40 kr.

Tilmelding hos kirketjenerne på tlf. 2131 9691 fra torsdagen i ugen før mødet og senest kl. 12 tirsdag i ugen, hvor mødet finder sted.

Fredag den 13. september 2024 kl. 10.00:

Line Pinstrup, daglig leder af Kirkens Korshærs varmestue/bofællesskab STUBBEN i Helsingør fortæller:

”Jeg glæder mig til at komme og fortælle om Kirkens Korshærs sociale arbejde på landsplan, men med afsæt i vores eget lokale årelange arbejde. Særligt i og omkring Varmestuen og bofællesskabet Stubben i Helsingør. På Stubben bor 11 mennesker, som på hver sin måde er på vej fra hjemløshed og tilbage til deres eget.  Personale fra Kirkens korshær og 18 frivillige driver stedet og har gjort det de sidste 39 år”.

Fredag den 11. oktober 2024 kl. 10.00:

Overlæge Nina Kvist fortæller om sit arbejde blandt børn i Eritrea, Afrika

Nina Kvist har været ansat på Rigshospitalet i 40 år og været overlæge på Børnekirurgisk afdeling i mange år. To gange årligt har hun med en kollega fra Rigshopsitalet taget fri fra sit arbejde på Børnekirurgisk og Anæstesiologisk Klinik på Blegdamsvej og rejst til Afrika i regi af den tyske hjælpeorganisation »ARCHEMED – Ärzte für Kinder in Not«, der arbejder for bedre sundhed for børn i Eritrea. De to danskere har rejst til Eritrea siden 2014 for at operere lidelser og misdannelser i mave-tarm-regionen hos børn og spædbørn.

(Indsæt foto af lægeholdet fra Afrika).

Fredag den 8. november 2024 kl. 10.00:

Tidl. sogne- og feltpræst Claus Pontoppidan fortæller om arbejdet som feltpræst og med veteraner

”Det er nu 19 år siden, jeg stoppede som feltpræst, så mit foredrag kommer ikke kun til at handle om mine ca. 12 udsendelser, men nok så meget om det arbejde for veteraner, som jeg har været involveret i gennem snart 25 år. Jeg vil gerne ikke mindst dele mine to største oplevelser fra mine udsendelser med jer”.

Se flere detaljer om de enkelte møder og foredragsholderne i kalenderen hér på kirkens hjemmeside.